Zakelijk
Privé
EURExcl. btw

Veelgestelde vragen

  • 1. Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Beweeg met de cursor over de knop "Mijn account" (rechts van het zoekvakje). Klik in het pop-upmenu op de link "wachtwoord vergeten?". Geef op de volgende pagina het e-mailadres in dat u gebruikte om u op de webshop van Distrelec BV te registreren en klik op "Verzenden".

    U zult een e-mail ontvangen met een link ("Wachtwoord opnieuw instellen") om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Zodra u op deze link klikt, gaat u direct naar de pagina waar u een nieuw wachtwoord kunt instellen voor uw account. Zodra u uw nieuwe wachtwoord in beide velden hebt ingegeven en op "Wachtwoord vernieuwen", hebt geklikt, is het nieuwe wachtwoord bewaard.

  • 2. Ik ben vergeten welk e-mailadres ik gebruikte om me bij Distrelec BV aan te melden

    Neem in dit geval contact op met Distrelec BV Support.

  • 3. Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

    Indien u zich op de webshop van Distrelec BV als nieuwe gebruiker hebt geregistreerd, is uw gebruikersnaam het e-mailadres dat u bij de registratie hebt ingegeven.

    Indien u al een gebruikersaccount had voor de lancering van de nieuwe webshop van Distrelec BV, die daarna gemigreerd is, dan kan uw gebruikersnaam verschillen van uw e-mailadres. Neem in dit geval contact op met Distrelec BV Support.

  • 4. Ik zou het in mijn klantenaccount bewaarde adres willen wijzigen

    Indien u al een online klantenaccount bij de webshop van Distrelec BV heeft: log in op uw klantenaccount bij de webshop van Distrelec BV. Klik op de knop "Mijn account" rechts van het zoekvakje. Ga nu in de navigatiebalk aan de linkerkant naar de link "Adressen" in de afdeling "Accountgegevens" Zodra u hierop klikt, worden al uw huidige factuur- en leveringsadressen getoond aan de rechterkant. Klik op de pijl rechts van het factuuradres om het te wijzigen.

    Hebt u nog geen online klantenaccount bij Distrelec BV: scroll naar beneden tot aan het eind van de website van Distrelec BV. In het voetnootgebied zijn er vier afdelingen: Diensten, Over ons, Fabrikanten en Snelle links. Ga in de groep "Snelle links" naar "Adres wijzigen". Klik erop en geef op de volgende pagina uw klantennummer, het oude en het nieuwe adres in het formulier in en klik tenslotte op "Verzoek verzenden". Een medewerker van Distrelec BV zorgt ervoor dat uw adres wordt gewijzigd.

  • 5. Ik zou mijn artikelen naar een ander adres dan mijn factuuradres willen laten versturen

    Nadat u uw winkelwagen hebt gecontroleerd, klik op "Doorgaan". (Indien u nog niet ingelogd bent, wordt u gevraagd dit te doen).

    Op de volgende pagina kunt u een van volgende opties kiezen "Gebruik zelfde factuuradres als leveringsadres", of "Verstuur mijn bestelling naar een ander adres". Kies de laatste optie.

    Ongeacht de gegevens die u in uw profiel hebt bewaard, worden de volgende opties onder het factuuradres getoond:

    • een afdeling "Leveringsadres" Indien dit al is ingevuld, kunt u het adres wijzigen door op de knop “Wijzigen” aan de rechterkant van het adres te klikken.
    • Door op de knop "Nieuw adres toevoegen" te drukken, kunt u een nieuw leveringsadres ingeven dat voor dit order kan worden gebruikt. Het adres wordt ook in uw gebruikersaccount bewaard voor later gebruik.
    • Hieronder worden de leveringsadressen getoond die u al eerder in uw gebruikersaccount hebt bewaard. Klik op "Adres selecteren" om het geschikte adres als leveringsadres voor het huidige order te kiezen.
  • 6. Ik gebruik geregeld meerdere andere leveringsadressen. Kan ik die in mijn profiel bewaren?

    Log in op uw klantenaccount in de webshop van Distrelec BV. Klik op de knop "Mijn account" rechts van het zoekvakje. In de navigatiebalk links, in het gebied "Accountgegevens", gaat u naar de link "Adressen". Zodra u erop klikt, worden de leveringsadressen aan de rechterkant getoond, onder uw huidige factuuradres. Door op de knop "Adres toevoegen" te klikken, kunt u andere adressen aan de lijst toevoegen.

    Indien u een adres van de lijst wilt verwijderen, klikt u op de pijl aan de rechterkant van het adres om het scherm adresgegevens te openen. U vindt de knop "Adres verwijderen" onder de adresvelden.

  • 7. Kan ik de inhoud van mijn winkelwagen bewaren?

    Open het winkelwagen. Onder de lijst van alle producten die in uw winkelwagen zitten, vindt u een knop met een pijl die naar beneden wijst. Zodra u op deze knop klikt, krijgt u de keuze om de inhoud van uw winkelwagen als een XLS- of een CSV-bestand te bewaren.

    • XLS: Microsoft Excel-bestand. U kunt dit bestand in Excel openen en direct verwerken.
    • CSV: Een platte tekst bestand dat de inhoud van uw winkelwagen in de vorm van een door komma's gescheiden waarden bevat. Dit CSV-bestand kan door verschillende programma's worden verwerkt.
    • (Bestanden gedownload in XLS- en CSV-formaat zijn allebei compatibel met de tool voor het importeren van de onderdelenlijst)
  • 8. Ik heb al een klantnummer. Hoe kan ik mijn nieuwe account in de Distrelec BV webshop aan dit klantnummer koppelen?

    Indien u al een klantnummer hebt bij Distrelec BV, kunt u ons dit nummer doorgeven bij het registreren van een klantenaccount. We zullen dan een nieuwe klantenaccount toevoegen aan de bestaande account.

    Voorwaarde: u bent niet ingelogd op de webshop van Distrelec BV. Beweeg nu de cursor over de knop "Mijn account" (rechts van de zoekbalk). Klik op de link "Ik ben een nieuwe klant", in het pop-upmenu en kies vervolgens op de pagina die zich opent de optie "Registreer als zakelijke klant". U krijgt dan een registratieformulier te zien dat ook het veld "Klanten-ID". bevat. Vul het formulier volledig in en klik op "Registratie voltooien". Een medewerker van Distrelec BV zal ervoor zorgen dat uw bestaande account verbonden wordt met uw nieuwe account bij Distrelec BV gebruikersaccount.

  • 9. Ik krijg nog steeds e-mails van Distrelec BV

    In de instellingen van uw klantenaccount kunt u zich uitschrijven uit de nieuwsbrief van Distrelec BV indien u die niet langer wenst te ontvangen. Klik daartoe op de knop "Mijn account" rechts van het zoekvakje. Ga nu in de navigatiebalk aan de linkerkant naar de link "Logingegevens" in de afdeling "Accountgegevens" Zodra u dit kiest, krijft u de accountgegevens te zien aan de rechterkant, waaronder ook de afdeling "Nieuwsbrief". Hier kunt u uw inschrijving op de nieuwsbrief beheren indien nodig.

  • 10. Onderdelenlijsten importeren

    Met de functie "Importeer onderdelenlijsten" importeert u snel en eenvoudig de importlijsten van productgegevens in de webshop van Distrelec BV en de respectieve producten van de webshop in de boodschappenlijsten of in het winkelwagen plaatsen.

    U moet ingelogd zijn om de functie "Importeer onderdelenlijsten" te gebuiken. Hebt u dat al gedaan, registreer u dan met een gebruikersaccount in de webshop van Distrelec BV en log in.

    Zo kunt u de onderdelenlijst importeren

    1. Klik op de link "Lijst importeren" bovenaan het navigatiescherm. U hebt ook toegang tot deze functie in het lijstmenu van het metanavigatiegebied onder de naam "Importeer tool".
    2. Op de pagina die verschijnt, ziet u twee manieren om uw gegegens te importeren: door ze van het klembord te knippen en te plakken of door een behoorlijk ingevuld Excel werkblad te importeren.
      • a) Gegevens invoegen van het klembord: ioeg de gegevens in het tekstveld aan de linkerkant van de webpagina in het volgende formaat: aa, nnnnnn, ttttt

        Please start a new line for each item.

        1. aa: gewenste hoeveelheid voor dit artikel
        2. nnnnnn: 6- tot 8-cijfercode artikelnummer van Distrelec BV
        3. tttt: Aanduiding van het artikeltype (optioneel)
        4. Begin een nieuwe regel voor elk artikel.
        5. Klik ten slotte op de knop "Doorgaan" aan de linkerkant van het navigatievenster.
      • b) Een Excel bestand uploaden
        1. Voor een goede verwerking, gelieve de "Distrelec BV Excel template" te downloaden.
        2. Vul het gegevensblad in met de gegevens van uw onderdelenlijst en sla het gewijzigde bestand op (belangrijk: als .xls bestand).
        3. Klik op de knop "Vanuit drive", en in het venster dat verschijnt kiest u het door u ingevulde bestand.
        4. Boven de knop "Kiezen vanuit drive", zou nu de naam van het door u geuploade bestand moeten verschijnen.
        5. Klik ten slotte op de knop "Doorgaan" aan de linkerkant van het navigatievenster.
    3. Op de volgende pagina "Importeer overzicht", worden de producten getoond die overeenkomen met de door u ingevoerde gegevens. Hier kunt u nog steeds de hoeveelheid per product aanpassen, indien nodig, of producten uit de lijst schrappen.
    4. Gegevenssets waarvoor geen passend product is gevonden, worden afzonderlijk opgelijst aan het eind van de pagina. Deze gegeven werden daarom ook geweigerd tijdens het importproces.
    5. Met behulp van de knoppen "Aan boodschappenlijst toevoegen" of "Aan winkelwagen toevoegen", kunt u de gemaakte productlijsten bewerken.

  • 11. Lijsten

    In de webshop van Distrelec BV kunt u meerdere productlijsten instellen die u kunt gebruiken om uw aankopen te beheren.

    Behalve de optie om het gewenste aantal productlijsten in te stellen, kunt u de producten gemakkelijk als "favorieten" merken, en aan uw lijst "Mijn favoriete producten" toevoegen.

    Favoriete producten

    • Om een product vanuit een productenlijst of van een aanbiedingsteaser aan uw favorieten toe te voegen, beweegt u de cursus over het product en klikt u op het hartje dat verschijnt. Wanneer u de muis van het product verwijdert, blijft het hartsymbool zichtbaar. Dit geeft aan dat het product met succes aan uw favorietenlijst is toegevoegd.
    • Op de view page met de gegevens voor dat bepaalde product, wordt de knop met het hartje getoond aan de rechterkant onder de beschikbaarheidsaanwijzer.
    • Om de huidige inhoud van uw favorietenlijst te bekijken, beweegt u de cursor op de knop "Lijsten" (de tweede knop aan de rechterkant van het zoekvak) en klikt u op "Mijn favoriete producten" in het menu dat verschijnt.
    • Op de pagina die verschijnt, zult u alle producten zien staan die u aan uw favorieten hebt toegevoegd. Om een product van de lijst te verwijderen, beweegt u de cursus op het product en klikt u op het x-symbool dat in de rechterrand verschijnt.

    Productlijsten of boodschappenlijsten

    • Om een product vanuit een productenlijst of van een aanbiedingsteaser aan een boodschappenlijst toe te voegen, beweeg uw cursor op het desbetreffende product en klik op het lijsticoon dat verschijnt.
    • Er wordt een venster geopend waarin u kunt vermelden in welke boodschappenlijsten u dit product wilt bewaren. Kies een of meer bestaande lijsten of geef een naam aan een nieuwe lijst waar het product moet worden bewaard.
    • In de kijkpagina van de gegevens van een bepaald product wordt de gepaste lijstknop getoond aan de rechterkant onder de beschikbaarheidsaanwijzer.
    • Om de huidige inhoud van een boodschappenlijst te bekijken, beweegt u de cursor op de knop "Lijsten" (de tweede knop aan de rechterkant van het zoekvak) en klikt u op de naam van de gewenste lijst in het menu dat verschijnt. (Indien de naam van de lijst niet verschijnt, klik dan op de link "Toon alle lijsten" aan het eind van het menu.)
    • Aan de rechterkant van het venster ziet u nu alle producten in uw boodschappenlijst, met de overeenstemmende hoeveelheden. Om een product van de boodschappenlijst te schrappen, beweegt u uw cursor over het product en klikt u op het x-symbool dat naast de hoeveelheid verschijnt.
    • U kunt nu kiezen de inhoud van uw boodschappenlijst aan de huidige inhoud van uw winkelwagen toe te voegen door middel van de knop "Lijst aan winkelwagen toevoegent".
    • Of u kunt de lijst downloaden als bestand via de knop met de naar beneden wijzende pijl. Zodra u op dit symbool klikt, kunt u het bestand als een XLS of als een CSV bestand downloaden.
      1. XLS: Microsoft Excel bestand: U kunt dit bestand direct in Excel openen en bewerken.
      2. CSV: Een tekstbestand dat de inhoud van uw winkelwagen bevat in de vorm van door een komma gescheiden waarden. Dergelijke CSV bestanden kunnen door veel verschillende programma's worden vertaald en verwerkt.

    (Gedownloade bestanden in XLS- en CSV-formaat zijn allebei compatibel met de tool voor het importeren van de onderdelenlijst.)

  • 12. Orders en retourzendingen beheren

    Via het gebied "Mijn account" van de webshop van Distrelec BV kunt u gemakkelijk de status van vroegere bestellingen bekijken en verzoeken om een artikel te retourneren formuleren.

    1. Log in de webshop met behulp van uw gebruikersgegevens.
    2. Klik op de knop "Mijn account" rechts van het zoekvakje.
    3. In the navigatiebalk aan de linkerkant, kies eerst "Bestellingsbeheerder", en daarna "Bestellingsgeschiedenis" eronder.
    4. U ziet nu een lijst van alle vroegere bestellingen verschijnen. (Indien u de beheerder bent van een bedrijfsaccount in de webshop van Distrelec BV, ziet u hier de bestellingen van alle wernemers van uw bedrijf.) U kunt deze lijst filteren, sorteren en uitprinten volgens uw eigen criteria.
    5. Met behulp van de pijl naast iedere bestelling gaat u naar de detailpagina voor de desbetreffende bestelling.
    6. De detailpagina geeft u informatie over de bestellingsdatum, de status van de bestelling, het factuur- en leveringsadres, het betalings- en leveringingstype en de bestelde producten. U kunt hier alles opnieuw invoeren of een boodschappenlijst toevoegen.
    7. Zodra uw bestelling de status "ontvangen", toont, kunt u een verzoek formuleren om bepaalde artikelen te retourneren. Daartoe klikt u op "Dit product retourneren" onder de bestelde hoeveelheid.
    8. In het "lichtvak" dat opent, geeft u het aantal producten in die u wilt terugsturen. Geef daarbij de reden op waarom u ze wilt terugsturen, de toestand van de verpakking, uw commentaar en waar van toepassing het serienummer van de geretourneerde producten. Bovendien kunt u hier ook vermelden of u het geretourneerde product door een ander wilt vervangen. Klik ten slotte op "Verzoek versturen".
    9. U zult een e-mail ontvangen waarin uw verzoek tot goedkeuring van een retourzending wordt bevestigd.
    10. Een medewerker van Distrelec neemt contact met u op.
  • 13. Gefacetteerd zoeken

    De webshop van Distrelec BV biedt een groot aantal verschillende producten aan. Om het juiste product snel en gemakkelijk te vinden, heeft de webshop een filterfunctie die u kunt gebruiken om de producten- en resultatenlijsten verfijnen.

    1. Ga naar de geschikte subcategorie van het product dat u zoekt (bv. "Opto-elektronica").
    2. U kunt ook een zoekterm invoegen in het zoekvak en op Enter drukken.
    3. Op de volgende pagina wordt een lijst van alle producten getoond. U kunt deze lijst sorteren volgens meerdere criteria.
    4. Om het aantal producten te beperken, biedt de filterbalk aan de linkerkant de volgende methodes:

    Filteren door een andere subcategorie:

    Bovenaan de balk worden subcategorieën binnen de huidige categorie getoond (indien beschikbaar). Kies een subcategorie om de keuze van de producten verder te beperken.

    • Filteren per producent of producteigenschap: onder de categorieën vindt u de afdelingen producent of producteigenschappen. Kies de eigenschappen die u hier wenst, door te klikken op het vak naast de producent of het productkenmerk. U kunt ook meer dan één kenmerk per afdeling kiezen, zoals tegelijk "Producent A" en "Producent B".
    • Filteren volgens beschikbaarheid: in de afdeling beschikbaarheid kunt u de beschikbaarheid van een artikel als filtercriterium instellen.
    • Filteren volgens prijs: sleep de schuifbalk naar links of naar rechts tot de geschikte prijscategorie getoond wordt onder de schaal.
    • Voor elk van de bovengenoemde beperkingen of filtercriteria wordt een etiket getoond in de afdeling "Filter" dat een actief filtercriterium aangeeft. Klik op de "x" binnenin het etiket om dit filtercriterium opnieuw te verwijderen
  • 14. How to Clear Cookies in Chrome, Safari and Edge

    Cookies can help websites recognize you whenever you visit them. Cookies can be good if you don’t want to remember all your passwords, but they can also be bad if you care about your online privacy. Either way, you might want to clear cookies on your browser to keep your system working properly. Here’s how to clear cookies for Chrome, Safari, Mozilla Firefox, and the new Microsoft Edge.

    What are Cookies?

    Cookies are small files that are stored on your computer whenever you visit a website. They make surfing the web more useful and hassle-free. With cookies enabled, most websites will remember your passwords and settings. However, cookies are also used by advertisers to target you with personalized ads.

    Cookies are typically smaller than one megabyte each. But, if you visit a lot of websites, these small files can add up over time. They can take up too much RAM, which can slow down your browser. Cookies might also store outdated or wrong data, which makes it difficult to load an updated version of a site. Most importantly, third-party cookies share your browsing history to advertisers without you knowing. To improve your computer’s performance and protect your privacy, it’s a good idea to clear your cookies occasionally.

    How to Clear Cookies on Chrome

    To clear cookies on Chrome, click on the three-dot icon at the top right and go to More tools > Clear browsing data. Then select a time range from the drop-down menu, check the box for Cookies and other site data, and click Clear data.

    Note: You can skip steps one to four by clicking on Ctrl + Shift + Delete on your keyboard.

    1. Open Google Chrome.
    2. Click the three-dot icon in the top-right corner of the window.
    3. Hover your cursor over More tools.
    4. Then click Clear browsing data. This should open the Clear Browsing Data window in the Basic tab.
    5. Check the box for Cookies and other site data. You can also delete your browser history and cache from this menu.
    6. Click the Time Range box to choose how much data you want to clear. You can clear cookies on Chrome from the last hour, the last 24 hours, the last seven days, the last four weeks, or for all time.
    7. Finally, click Clear data.

    Note: Clearing browsing data will sign you out of most sites. The option to clear cookies can also be found in the Advanced tab. Whether you clear cookies from the Basic or Advanced tab on Chrome, you will stay signed into your Google account.

    How to Clear Cookies on Safari

    To clear cookies on Safari, go to Safari > Preferences > Privacy > Manage Website Data. Choose the site or sites that you want to delete cookies from, then click Remove. You can also remove cookies from all sites in the list in one go by clicking on Remove All, followed by Remove Now on the dialog box that appears.

    Then click the Manage Website Data box.

    1. Open Safari.
    2. Click on Safari in the Apple Menu Bar. You will only find this option in the top-left corner of your screen if you click on the Safari browser first.
    3. Then select Preferences. You can also access this menu by hitting the Command + Coma keys on your keyboard at the same time.
    4. Go to the Privacy tab.
    5. Select the sites you want to delete cookies for. Below the website name, Safari will indicate whether the site stores data in the form of cookies, in your cache, or in other places. You can choose multiple sites at once by holding down the Command key as you make your selection.
    6. Finally, click Remove. From the same menu, you can also remove stored data from all websites in the list by clicking Remove All. Then click Remove Now in the prompt that appears.

    How to Clear Cookies on Microsoft Edge

    Then click on Choose what to clear. This option appears under Clear browsing data on the right side of the page.

    1. Open Microsoft Edge.
    2. Click the three-dot icon in the top-right corner.
    3. Then click Settings.
    4. Go to Privacy and services on the left side of the page. If you don’t see this on the left side of your page, you can expand the browser window or click the three lines next to Settings.
    5. Check the box next to Cookies and other site data.
    6. Then click Time range to choose how much data you want to clear. You can clear cookies from the last hour, last 24 hours, last seven days, last four weeks, or all time.
    7. Finally, click Clear now.

    You can also set Edge to clear cookies whenever you exit the browser by clicking Choose what to clear every time you close the browser. Then toggle the button for Cookies and other site data.

  • 15. How to Clear Cache and Hard Reload Browsers

    A cache is a collection of web pages, including the texts, images and most other media contained on them, that is stored on your hard drive or phone storage. Having a local copy of a webpage helps to quickly load the page on your next visit because your system or device doesn’t have to download the same information again from the internet.

    Cached data in the browser sounds great, so why do you ever have to clear it?

    You certainly don’t have to, not as a regular part of computer or smartphone maintenance, anyways. However, a few good reasons to clear the cache are:

    1. Clearing your cache forces your browser to retrieve the newest copy available from the website, which should happen automatically but sometimes does not.
    2. You might also want to clear your cache if you face issues like 404 or 502 errors, sometimes indicating that your browser’s cache is corrupted.
    3. Another reason to delete your browser’s cache data would be to free up space on your hard drive. Over time, the cache can grow up in space and so clearing it would add to more productive space.

    If you are making frequent changes to a web page, the caching mechanism can cause confusion. Some changed elements on the page may load, and some may not because your browser is still using the older, cached version of the site rather than the updated version.

    To troubleshoot this, you can try hard reloading the browser which allows to bypass the cache on your system and re-download everything for the web page, thereby ensuring that you are viewing the most recent version of the web page.

    In Windows, the shortcut for this is Control+F5. On a Mac, the shortcut is Command+Shift+R.

    Using Developer Tools

    One of the ways to clear cache and hard reload the browsers without going through the browser menu is to use the browser’s built-in developer tools. This process is usually quicker than the browser-recommended process.

    Using Chrome developer tools

    Assuming you have the Chrome browser window opened, press Control+Shift+I on Windows and Command+Option+I on MacOS. This opens the Chrome developer tools. When the developer tools console is open, right-click on the Reload button. A drop-down menu with three options is displayed:

    1. Normal reload
    2. Hard reload
    3. Empty cache and hard reload

    Normal reload – Uses cached data. Press F5 to initiate normal reload.

    Hard reload – Forces browser to re-download items and reload. It is possible that used resources may come from a cached version. Press Control+F5 or Control+Shift+R to initiate a hard reload.

    Empty cache and hard reload – Cache for the page is cleared completely, and everything will be re-downloaded.

    Using Firefox Developer Tools

    With Firefox browser open, press Shift+F2 to open the developer toolbar. This usually appears at the bottom of the browser window. Next type “appcache clear”, then Enter, to clear the cache.

    Using Safari Developer Tools

    To enable the clearing of cache and hard reloading in Safari for Mac, use the shortcut combination Shift+Command+R on the Safari Web Inspector. To force clear a single page’s cache, click on the Reload option on the browser while holding the shift key in the address or search bar. It focusses only on that specific page.

    Clearing the browser cache is quite simple to carry out in different browsers. Let’s have a look at some of them.

    Chrome: Clear Browsing Data

    In Google Chrome, clearing the browser cache is done via the Clear Browsing Data area from Settings.

    To clear cache on the Chrome browser, follow the steps mentioned below:

    1. Tap on the three dots in the top right corner of the browser window.
    2. Choose More tools and click on Clear browsing data.
    3. Select Cached images and files, and Cookies and other site data. Click on Clear data.

    In case you are using a mobile browser,

    1. Tap on the three dots at the top right corner of the mobile browser.
    2. Move to Settings > Privacy > Clear browsing data.
    3. Select Cached images and files, and Cookies and other site data. Click on Clear data.

    Choose the time range at the top of the Clear browsing data section to initiate the process.

    The keyboard shortcut for clearing browser cache data for Chrome is Control+Shift+Delete on Windows and Command+Shift+Delete on macOS.

    Internet Explorer: Delete browsing history

    In Microsoft Internet Explorer, clearing cache is done via the Delete browsing history option.

    To clear browsing history on Internet Explorer:

    1. Open the browser and go to Tools at the top right corner.
    2. Tap on Safety followed by Delete browsing history.
    3. Select Temporary internet files and website files and click on Delete.

    To clear the cache from the mobile browser, follow the steps mentioned below:

    1. Choose Internet Explorer from the apps list.
    2. Tap on the ellipses (three horizontal dots) at the bottom right corner of the screen.
    3. Scroll down and tap on Settings.
    4. Choose the delete history option.
    5. Tap on the delete button to confirm.

    Like other browsers, the keyboard shortcut for clearing of cache in Internet Explorer is Control+Shift+Delete.

    Firefox: Clear Recent History

    In Mozilla’s Firefox browser, you clear the cache from the Clear recent history area in the browser’s options.

    Follow the below steps to clear the cache:

    1. Tap on the Hamburger icon (three horizontal lines) at the top right corner of the browser and choose Library.
    2. Choose History and then select Clear recent history.
    3. A pop-up emerges. You can choose the time range to clear the cache. You can also choose the type of data you want to clear from the Details drop-down.

    For the Firefox mobile browser, follow the steps mentioned below:

    1. Tap on the three dots at the top right corner of your mobile screen and then choose Settings.
    2. Choose Delete browsing data.
    3. Among the available options, choose Cache and click on Clear data.

    Firefox Focus is another mobile browser from Firefox that allows clearing the cache using the Erase button on the bottom-right of the app.

    Safari: Empty caches

    In Apple’s Safari browser, the cache is cleared from the Develop menu. From the menu, choose the option Empty Caches.

    If you don’t see Develop on your Safari menu, enable it via Safari > Preferences, then Advanced, followed by selecting the Show develop menu in the menu bar option.

    Clearing the browser cache from the mobile Safari, like the one on your iPhone or iPad, is accomplished in the Settings app.

    1. On your device, open the Settings app and find the Safari section.
    2. Scroll towards the bottom and tap Clear history and Website data. Click Confirm to proceed.

    The keyboard shortcut for clearing browser cache data on Safari is Option+Command+E.

    Opera: Clear Browsing Data

    Clearing the cache in Opera is done via the Clear browsing data option that is part of Settings.

    1. Open the browser and from the Settings, Privacy and Security section, select Clear browsing data.
    2. Check the option Cached images and files and click on Clear browsing data to confirm.

    To clear the cache from the mobile Opera browser, follow the steps mentioned below:

    1. Tap on the Opera icon in the bottom right corner.
    2. Navigate to Settings (Gear icon) > Clear browsing data to choose what to delete: saved passwords, browsing history, cookies and data or all of them.

    The keyboard shortcut for clearing the cache data in Opera is Control+Shift+Delete on Windows and Command+Shift+Delete on Mac.

    Edge: Clear Browsing Data

    In Microsoft’s Edge browser, included in Windows 10, cache is cleared via the Clear browsing data menu.

    On the Edge browser,

    1. Tap on the three dots at the top right corner and choose Settings.
    2. Go to Clear browsing data and click on Choose what to clear option.
    3. Select the option Cached data and files and hit Clear.

    On the Edge mobile browser,

    1. Tap on the three dots at the bottom right corner and choose Settings > Privacy > Clear browsing data.
    2. Check the option Cached images and files and hit Clear.

    The keyboard shortcut for clearing the cache data in Edge is Control+Shift+Delete.